Handelsbetingelser


Generelle oplysninger

Hyphesten

CVR-nr. 33 32 00 51

Bjørndalvej 1

7790 Thyholm

kundeservice@hyphesten.dk

61 26 62 04

 

Betaling

Hyphesten modtager betaling med Visa-Dankort, Visa Electron, Visa, Mastercard og MobilePay.

Fragt vil blive udregnet lige inden betaling. Når du har betalt, modtager du en ordrebekræftelse med handelsbetingelser og informationer om dit køb.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Hyphesten bruger en certificeret betalingsløsning(PCI-DSS), hvilket er din garanti for sikre betalinger.

 

Fragt

Hyphesten tilbyder levering med PostNord, GLS og dao.

PostNord MyPack Collect – Pakke til udleveringssted: fra 50 kr.

PostNord MyPack Home – Pakke til privat: fra 75 kr.

GLS Shop Delivery – Pakke til udleveringssted: fra 49 kr.

GLS Private Delivery – Pakke til privat: fra 69 kr.

daoSHOP - Pakke til udleveringssted: fra 45 kr.

De nævnte priser er incl. moms.

Leveringstiden er normalt mellem 1-4 dage.

Der sendes ikke pakker over 20 kg. Overstiger kurven 20 kg, så skal der laves flere ordrer.

Er varen ikke på lager vil det fremgå i webshoppen om varen er på fjernlager, i det tilfælde er leveringstiden normalt 6-8 dage. Det vil også kunne fremgå, at varen kan skaffes, men man skal kontakte kundeservice@hyphesten.dk for, at få bekræftet tilgængeligheden af varen og leveringstid.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@hyphesten.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Du kan ikke fortryde købet ved blot, at nægte modtagelse af varen. Bliver pakken ikke afhentet i pakkeshoppen indenfor fristen(typisk 7 dage) sendes pakken retur til Hyphesten. Sker dette og ønsker du, at afbestille forsendelsen krediterer vi ordrens beløb minus returfragt til Hyphesten på 49 kr. Hvis du stadig ønsker, at modtage pakken så bliver du pålagt udgiften til en ny forsendelse.

Fortrydelsesretten bortfalder helt eller delvist, hvis:
der ikke medfølger en kvittering, varen er taget i brug, varen ikke er i original emballage hvis den er i en sådan, eller varen er beskadiget, mens du havde ansvaret for den plombering eller lignende eller varen er håndteret på en anden måde, end man almindeligvis ville gøre i en fysisk butik for at undersøge og prøve produktet.
Specialtilpassede og specialdesignede varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

Afvigelser på fortrydelsesretten

Foder og tilskudsprodukter kategoriseres som fødevarer og produkterne, der af hygiejniske årsager er forseglet, plomberet eller pakket i lukket emballage, kan af hygiejne– og sikkerhedsmæssige årsager ikke tages retur. Der er derfor ikke fortrydelsesret på disse. Vi henviser til den gældende lovgivning om hygiejne og fødevaresikkerhed.

 

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varen returneres hurtigst muligt eller senest 14 dage efter modtagelsen.
Returvarer skal sendes direkte til:

Hyphesten

Bjørndalvej 1

7790 Thyholm
 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Det kan af praktiske årsager være en fordel med levering til pakkeshop. Skal pakken sendes til pakkeshop, så skal det aftales med kundeservice@hyphesten.dk.

For at lette håndteringen af din returvare, anbefaler vi, at du vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen og andre relevante dokumenter for håndteringen af din sag. Vi anbefaler desuden, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsprisen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 


Tilbagebetaling af det fortrudte køb:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger(det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine(rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Derfor skal vi have tilsendt kvitteringen for forsendelsen, enten i pakken eller på kundeservice@hyphesten.dk.

 

Varen sendes til:
Hyphesten

Bjørndalvej 1

7790 Thyholm

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Hyphesten og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på https://hyphesten.dk er Torben Mundbjerg.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@hyphesten.dk

 

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@hyphesten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 7. januar 2024.

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortrydelsesformular